Tuesday 9 April 2013

Prin Romania - Ramnicu Valcea si Manastirea Cozia

Duminica am facut un drum de o zi pana la Manastirea Cozia si la Ramnicu Valcea. Liniste, calm pe A1, chiar prea calm insa misterul avea o explicatie: multe controale ale politiei rutiere.
Dupa Pitesti apare un drum mult mai frumos, ondulat presarat cu serpentine si satute linistite. Dupa vreo 3 ore am ajuns la Cozia
M-am bucurat sa vad multi turisti straini, probabil un autocar care vizita si fotografia de zor manastirea.
Pe placuta scria ca a fost restaurata ultima data in anii 60, totusi picturile sunt foarte frumoase
La Cozia este mormantul lui Mircea cel Batran. si al mamei lui Mihai Viteazul, si un mic muzeu de arta bisericeasca cu access liber.
Am mai vizitat manastirea si am coborat spre Olt:
Curtea mananstirii

Inapoi spre oras, am vizitat putin si orasul

Tribunalul din oras si monumentul inchinat eroilor neamului

Malurile Oltului si River Plaza Mall
B

Biserica cu hramul Bunavestire, de langa statuia lui Mircea cel batran

si Muzeul de Istorie

Din pacate am petrecut putin timp in oras, si era si destul de frig, insa mi-a dat o senzatie de liniste, de pace pe care nu prea o regasesc in Bucuresti.
Oamenii pareau sa aiba inca timp sa traiasca, sa mearga incet pe strada, sa iasa cu copiii de mana.
Sper sa mai am timp sa mai ies putin, chiar si aceasta iesire scurta m-a rupt putin din rutina mea zilnica si m-a facut sa vad cu ochi de copil intinsul soselei, care pe mine ma destinde intotdeauna.